La vergonyosa estació de Passeig de Gràcia de Barcelona.-
No sé de qui ha estat la feliç idea de tancar les dues sortides de l’estació de l’estació de França de la línea que arriba fins a Sans, però ja fa més de dues setmanes que les persones que agafem el tren i ens aturem en aquesta estació ens sentim pitjor que els xais quan els gossos, bordant, les obliguen a anar per una passera determinada.
No és només la vergonya de sentir-te maltractat en un país on la Renfe i els seus acòlits tracten als seus clients com a mera mercaderia barata, sinó que a més a més, em sento tremendament insegur, perquè mentre que la llarga cua de persones s’espera per pujar per la única sortida i entrada a les andanes, els trens que van arribant, passen a pocs centímetres de la gent. Per sort, encara no ha passat cap desgràcia, però és molt fàcil que un tren es porti per davant quaranta o cinquanta persones en un no res.
El funcionament de la cua és senzill i molt semblant a les cues dels cotxes en una retenció. La gent surt dels vagons, segurament més de tres-centes persones, i s’esperen per pujar les escales, mentre que la gent que accedeix a l’andana s’ha de conformar en ocupar l’espai que ocupa una persona i deixar passar la gent que puja per anar a treballar. El mateix passa a ran de vies. Es fan curses perilloses entre persones i en qualsevol moment un petit cop pot desequilibrar a algú i fer que el tren se l’endugui com una fulla de paper.
No crec que aquesta estació compleixi les mínimes mesures de seguretat. No era més fàcil arrengar una sortida i després l’altra i no fer-les totes dues alhora?. Em sembla de sentit comú, però és clar, el sentit comú ja se sap, és el menys comuns de tots els sentit.
No sé de qui ha estat la feliç idea de tancar les dues sortides de l’estació de l’estació de França de la línea que arriba fins a Sans, però ja fa més de dues setmanes que les persones que agafem el tren i ens aturem en aquesta estació ens sentim pitjor que els xais quan els gossos, bordant, les obliguen a anar per una passera determinada.
No és només la vergonya de sentir-te maltractat en un país on la Renfe i els seus acòlits tracten als seus clients com a mera mercaderia barata, sinó que a més a més, em sento tremendament insegur, perquè mentre que la llarga cua de persones s’espera per pujar per la única sortida i entrada a les andanes, els trens que van arribant, passen a pocs centímetres de la gent. Per sort, encara no ha passat cap desgràcia, però és molt fàcil que un tren es porti per davant quaranta o cinquanta persones en un no res.
El funcionament de la cua és senzill i molt semblant a les cues dels cotxes en una retenció. La gent surt dels vagons, segurament més de tres-centes persones, i s’esperen per pujar les escales, mentre que la gent que accedeix a l’andana s’ha de conformar en ocupar l’espai que ocupa una persona i deixar passar la gent que puja per anar a treballar. El mateix passa a ran de vies. Es fan curses perilloses entre persones i en qualsevol moment un petit cop pot desequilibrar a algú i fer que el tren se l’endugui com una fulla de paper.
No crec que aquesta estació compleixi les mínimes mesures de seguretat. No era més fàcil arrengar una sortida i després l’altra i no fer-les totes dues alhora?. Em sembla de sentit comú, però és clar, el sentit comú ja se sap, és el menys comuns de tots els sentit.