dimarts, 6 de desembre del 2011


Reflexions d’un homo sapiens en mig de la crisi actual.-

La felicidad es también la pérdida racional y valiente del miedo ante las adversidades. Es una negación del sufrimiento, posible de manera consciente. No es un olvido. Es una decisión.

La mejora permanente es una falacia de la modernidad. Basta con echar una ojeada a la historia para darse cuenta.

Los políticos profesionales son unos verdaderos embaucadores en manos de las grandes fortunas. Son todavía peores los que aspiran a serlo.

No somos lo que hacemos, sino lo que representamos hacer.

La felicidad y la moral no tienen porque ir de la mano. La feliz y la moral, cuando van juntas, hacen del individuo un poco más completo.

La felicidad no se la puede ordenar. Tampoco se le puede dar órdenes, ni racionalizar. Es, en sí misma, efímera y se compone de una alta subjetividad.

El Estado se ha convertido en un Frankenstein.

El Estado debe garantizar nuestros derechos ¿quién lo hace ahora?

El pensamiento económico ha corrompido al pensamiento político.

Hay una ficción en la soberanía popular, la metáfora del pueblo se ha convertido en una especie de edulcorante.

La dimensión económica es la que determina el orden político. Criterios basados en la idea de la competencia y del crecimiento constante hacen de lo humano un ser irresoluble y de la sociedad un mostro deforme y decadente que se consume a sí mismo.

¿Dónde residen los límites de la libertad?, quién los legitima ¿las leyes? ¿las religiones? ¿Quién es el propietario de la libertad?

El utilitarismo adoctrina y subyace a la economía. La política apela a la libertad, pero una libertad encauzada por los mismos criterios que rigen a la política y a la economía. El utilitarismo político conduce a la coacción y al afianzamiento del poder, en todas sus dimensiones.

Se crean argumentos para justificar la esclavitud de la razón y la demencia de las pasiones. Se necesita de las matemáticas para justificar nuestras acciones.

Bajo el determinismo ideológico se esconde el soberano totalitario (un soberano que no siempre es político, aunque actúe como tal).

El terror se está utilizando como maestro del relato cotidiano. El terror sirve para encauzarnos. Para limitarnos y negarnos a nosotros mismos. Así nos subyugamos a la omnipotencias de la acción (por ejemplo de los mercados).

Ante el poder, cualquier resistencia a él se traduce como provocación.

Vivimos una ideología travestida. Los valores de la antigua izquierda se han desmoronado. Se han perdido en el complejo de las palabras. La derecha no es lo que dice que es, pero la izquierda parece no ser lo que debería.

Vivimos en una democracia desvalida. Una democracia en tránsito. En tránsito ¿hacia qué?.

No todo lo que vemos y oímos existe.

No todo lo que nos creemos es verdad.

dilluns, 5 de desembre del 2011

LA REFORMA DE LES PENSIONS (Llei 27/2011)

Font: federació de COMFIA de CCOO




Resum pràctic:

A qui NO li afecta la reforma (sempre que es cotitzi en més d’una empresa):

- - Als treballadors/es amb una relació laboral extingida abans del 02/08/2011

- - Als treballadors/es amb una relació laboral suspesa abans del 02/08/2011

- - Treballadors/es afectat per un ERO, acord col·lectiu d’extinció de contractació subscrit abans del 02/08/2011 (encara que l’extinció laboral es produexi abans o després de l’1 de gener de 2013).

- - A les prejubilacions d’abans del 02/08/2011.

- - Als treballadors/es que acabin la seva relació laboral després del 02/08/2011 si es jubilen abans del 31/12/2012.

- - Als treballadors/es amb jubilació parcial abans del 02/08/2011 o persones incorporades a plans de jubilació parcial recollits en acords col·lectius abans del 02/08/2011, fins i tot quan aquesta circumstància es produeixi amb posterioritat al 01/01/2013.

Quin són els coeficients reductors per jubilació anticipada?:

- - Sempre s’apliquen sobre la base reguladora i no sobre la pensió.

- - Si el resultat és superior a la pensió màxima, s’aplicarà un coeficient reductor del 0,25% trimestral sobre la pensió màxima (això només pot passar als 64 anys d’edat, si et jubiles als 65 anys, o bé als 66 si et jubiles als 67).

- - L’edat sobre la que s’anticipa la jubilació i s’apliquen els coeficients serà l’edat ordinària de jubilació (la que s’hauria produït si el treballador/s hagués continuat cotitzant).

Què passa amb els mutualistes?

Sempre que hagin cotitzat abans de l’01/01/1967 es mantenen els mateixos drets que ara (amb 30 anys cotitzats), per tant si cessen voluntàriament se’ls aplicarà un coeficient reductor del 8% per cada any anticipat. Quan tinguin 63 anys els interessarà jubilar-se voluntàriament, perquè tindran un coeficient reductor del 6,5% o del 7,5% per cada any i trimestre, en funció dels anys de cotització (entre 30 i 34 anys un 7,5%; entre 35 i 37 un 7%, entre 38 i 39 un 6,5% i amb 40 o més, un 6%)

La jubilació ordinària:

Per cobrar el 100% de la jubilació tenim tres modalitats:

- - Amb 65 anys i amb 38,5 anys cotitzats

- - Amb 67 anys i amb 37 anys cotitzats

- - Entre 65 i 67 anys amb 38,5 anys cotitzats

La jubilació voluntària:

- - Es pot accedir als 63 anys (nova modalitat)

- - Mínim de 33 anys cotitzats:

- - Coeficients reductors (6,5% amb 38,5 anys cotitzats; 7,5% sense 38,5 anys cotitzats)

Jubilació parcial:

- - Es mantenen les mateixes condicions: 61 anys, 30 anys de cotització i 6 d’antiguitat a l’empresa.

- - Els mutualistes poden accedir als 60 anys.

- - Els jubilats parcial, a l’empara dels acords anterior al 25/05/2010 es poden jubilar parcialment als 60 anys o 60 y 6 mesos, en funció del seu contracte i jornada.

- - La reducció de la jornada mínima és del 25% i màxima del 75%.

Quin és el còmput de la base reguladora:

- Passa de 15 a 25 anys (a raó d’1 anys des de 2013 fins el 2022)

- - Els acomiadats de 55 anys o més que hagin reduït les seves cotitzacions durant 24 mesos podran optar entre 2013 i 2016 al càlcul que els correspongui o 20 anys; i entre 2017 i 2021, el què els correspongui o 25 anys.

- - Compensació dels períodes no cotitzats: Fins a 24 mesos, amb cotitzacions pròpies del treballador/a; fins a 48 mesos, amb el 100% de la base mínima de cotització, la resta amb el 50% de la base mínima de cotització. No s’aplica a treballadors a temps parcial ni als fixes discontinus.

Els becaris:

Cotitzaran a la Seguretat Social com assimilats a l’alta (excepte per atur). Els becaris anteriors a la reforma poden subscriure un conveni especial fins el 31/12/2012 per poder cotitzar un màxim de 2 anys.