dijous, 1 de novembre del 2007

Henri Cartier-Bresson: "l'ull d'un segle"
Aquest matí he anat a veure l'exposició "Henri Cartier-Bresson. Fotògraf", al carrer Sèquia, núm. 5 de Girona i m'he dut una petita decepció. No ha estat fruit ni de la qualitat de les fotografies, ni de la seva temàtica, ni del lloc en qüestió, ni de la capacitat de l'autor, no, res d'això, la meva decepció ha estat pel volum, bàsicament perquè representa un petit tastet de l'obra d'un home que captava com pocs la realitat a través de la seva càmara i jo m'esperava més. Així que l'exposició m'ha quedat curta i ho haig de dir: si et conviden a veure una exposició d'un fotògraf tan important no es pot escatimar en el volum de l'exposició. S'ha de dir que la sala tampoc dona per a molt més, tot i ser una bona sala d'exposicions, però no es pot il·lusionar al personal i després deixar-te amb aquest regust a la boca. Potser a vosaltres us semblaran que són moltes les 124 fotografies exposades, però de veritat que no és així. I una altra cosa, a la sala li manquen algunes cadires per poder-se asseure i contemplar, pensar, vaja, disfrutar de les fotografies. I ara si em preguntessiu quina és la fotografia que em duria a casa ho tindria difícil, però segurament escolliria "meeting". Si voleu saber quina és només heu d'anar a veure-la (us confessaré que no l'he pogut trobar a internet).