dimecres, 21 de novembre del 2007

Mario Monti i la interconnexió amb França
Ahir vaig escoltar, no amb certa sorpresa, a qui han batejat com El Mediador de la Unió Europea per la interconnesió de la xarxa elèctrica amb França. També vaig escoltar la rudesa clara i fina dels qui plantejaven estar contra la MAT, o com a mínim qüestionaven la seva necessitat encara no provada (anti MAT, associació de municipis MAT, alcaldes, CILMA); les clemències de les patronals, com no podeia ser d'una altra manera (Cambra inclosa) i com és evident al propi Ministerio.

Abans d'entrar a la reunió vaig trobar-me amb una concentració davant de la Subdelegació de Govern i també em vaig adonar, com tothom, del tracte que vam rebre, amablement, els mitjans de comunicació en ser convidats a abandonar l'acte (acte que va iniciar-se amb uns llargs minuts de retard, no sense la crítica d'alguns alcaldes presents).

La qüestió és que el sr. Monti va defensar, en tot moment, que ell només era allà per escoltar i parlar poc (i només de la interconnexió). Jo em pregunto si tindríem els problemes que tenim sense la interconnexió, el que vull dir és que sense ella no hi ha MAT, per tant és obvi que parlar de la interconnexió és parlar de la MAT.

El que em va quedar més clar va ser la confusió i les falses espectatives que havia generat la visita del "mediador". Ho poso entre parèntesi perquè crec que no és la paraula exacta que defineix el paper del sr. Monti. Primer perquè per poder fer de mediador s'ha d'escolar, per separat, a totes les parts; segon, perquè un cop escoltades s'han d'intentar acostar posicions; tercer, perquè s'ha de ser el més objectiu possible i sobretot reconegut per totes les parts; quart, ha de tenir el compromís d'intentar arribar a un acord i a mi em sembla que tenint-nos a tots en una mateixa sala, amb poc temps de discussió, amb unes cadires de plàstic blanc que no aguantaven gaire bé el pes i els culs dels allà presents i amb la impossibilitat de parlar d'una altra cosa que no fos la interconnexió, era ja, per definició, impossible.

En conclusió: sembla que la decisió ja està presa!. El Gobierno i el Govern de la Generalitat han d'aprendre molt a tenir una bona cintura, a tenir les orelles ben obertes i a relaxar-se davant de les evidents deficiències quant a formes, transparències o com ho volguem dir.

No li veig gaire futur al sr. "mediador" si continua treballant al marge de la societat que vol apaivagar, encara que es vesteixi amb una aureola europeïsta.