dilluns, 18 de maig del 2009

Adéu Benedetti!

Ahir vaig llegir amb tristesa que el poeta, assagista i novel·lista Mario Benedetti havia mort i havia deixat orfre una part immensa de la poesia llatinoamericana. Potser el que més es trobarà a faltar d’aquest poeta és la seva humanitat, molt més enllà que l’enorme compromís polític, fins i tot més que la seva poesia.
Ahir intentava recordar alguna de les seves obres poètiques i regirant per casa vaig trobar-ne, de seguida, tres volums que em van agradar molt quan els vaig llegir. Una era “El olvido está lleno de memoria”, “El mundo que respiro” i la darrera “Defensa propia”. No m’atreveixo a traduir-les al català. És del tot innecessari. 88 anys són molts, però no gaire per a la poesia. Qui no ha cantat els seus poemes en boca de Joan Manel Serrat, i tants d’altres?. Sempre ens quedarà la seva obra. Més de 80 llibres, que no és poc.