dimarts, 23 de març del 2010

Zapatero vs Terribas.-
(foto TV3)

Acabo de veure l’entrevista que TV3 li ha fet al president de Govern espanyol i m’he quedat sorprès. Primer, per la imatge de naturalitat, seriositat i convenciment de Zapatero, i segon per l’actitud professional i educada, tranquil•la, de la Mònica Terribas. La meva pregunta ha estat: per què no li ha dispensat el mateix tracte que al President Montilla?. La resposta que m’ha vingut al cap és que no convé que Catalunya maltracti a Zapatero, perquè això només faria créixer més animadversió vers Catalunya, i políticament no interessa. Després he pensat que, darrera l’experiència amb en Montilla, Terribas a fet una reflexió íntima sobre com es pot fer un periodisme de gran qualitat i no ser titllada d’agressiva i fins i tot de mala educació. Sóc dels que em vaig sentir incòmode amb l’entrevista d’en Montilla. Tampoc em va agradar el paper que va fer el President, sempre a la defensiva i dubtós, poc convincent, res a veure amb en Zapatero, molt relaxat i amb un discurs planer i entenedor, encara que no comparteixi bona part de les coses que va dir, per imprecís i perquè des del meu punt de vista, no gaire acord amb la realitat, però reconec que ho va fer molt bé. Va transmetre una bona imatge i va saber comunicar, i fins i tot, convenç. Fugint del contingut, m’esperava que, a part de tirar-li floretes sobre les capacitats polítiques i gestores del nostre President Montilla, hagués dit que comptava amb Catalunya per guanyar les eleccions a España, però no ho va dir, i això, de ben segur, pot crear alguns recels en les files del PSC.
Per qui esperaven una Mònica Terribas mordaç segur que no va ser una entrevista del seu grat. Desconec el nivell d’audiència, però a mi l’hora sencera se m’ha fet curta, i sense necessitat d’anar a la jugular ni tallar a l’entrevistat. Fins i tot m’ha sobtat que ella mateixa li ha buscat a en Zapatero solucions a les seves pròpies preguntes, potser massa, però el conjunt m’ha agradat molt més que l’entrevista a en Montilla. A veure què passa amb en Mas?.